Sosyal medya kullanımı son yıllarda olağanın dışında bir artış göstermeye başladı. 7’den 70’e herkesin bir sosyal medya hesabının bulunması da bu alanın birçok firma ve satış sitesinin dikkatini çekmeye başlamıştır. Sosyal medya kullanımının yaygın olması nedeni ile bu alanda reklam verme faaliyetleri de oldukça fazladır.

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?

Sosyal medya reklamcılığı ise en genel tanımı ile farklı sosyal paylaşım siteleri üzerinden yapılan reklam faaliyetleri olarak tanılanabilir. İşletmeler sosyal medya kullanıcı sayısının artmasına bağlı olarak markalarını bu alandan çok geniş kitlelere duyurma imkânı buluyorlar. Hem daha kendi hedef kitlelerine daha kolay ulaşma imkânı bulabilirken hem de kendi hedef kitlelerine her geçen gün yeni insanlar ekleyebiliyorlar. Sosyal medya reklamcılığı son yıllarda oldukça artış gösteren bir sektör haline gelmeye başladı. Bu artış ile birlikte hem firmalar hem de bu alanda faaliyet gösteren insanlar önemli faydalar elde ediyorlar.

Sosyal Medya Reklamcılığı Ne Şekilde Yapılıyor?

Sosyal medya reklamcılığı belirli bir hedef doğrultusunda yapılan reklam çalışmalarıdır. Hedef belirlendikten sonra reklam çalışmalarına başlanıyor. Bu alanda yapılan reklam çalışmaları birden fazla kanal üzerinden yürütülmektedir. Bu kanallar ise instagram, facebook, twitter, youtube ve foursquare gibi soysal paylaşım siteleridir. Sosyal medya kanalları arasında en çok kullanılanlar youtube, instagram ve facebooktur. Firmalar ve diğer siteler de bu kanallar üzerinden reklamlarını yaparak belli oranda popülaritelerini arttırma imkânı bulabiliyorlar.

Sosyal Medya Reklamcılığının Katkıları Neler?

Birçok firma, e ticaret sitesi sosyal medya reklamlarına büyük oranda bütçe ayırıyorlar. Sosyal medya reklamcılığının kısa sürede birçok katkısı olduğu söylenebilir. Bu katkılara bakıldığında şunlar sıralanabilir:

  • Az zamanda çok geniş kitleye ulaşılabilir.
  • Hedef kitleye çok kolay erişim imkânı olur.
  • Hızlı şekilde yayılır.
  • Diğer reklam türlerine göre daha az maliyeti vardır.
  • Sonuçları ölçülebilir reklam modelleridir.

Bunların yanında kontrol edilebilme avantajı vardır. Hedefleme yapılarak daha sistemli bir reklam yapılabilmesi sağlanır. Reklamların hangi kitleye ulaşacağını sizler daha iyi şekilde belirleyebilirsiniz. Yaş, cinsiyet ya da eğitim gibi faktörleri göz önünde bulundurarak daha rahat bir şekilde reklam hedef kitlesi hazırlayabilirsiniz. 

Sosyal Medyada Kullanılan Reklam Modelleri

Sosyal medyada kullanılan reklam modelleri hedef kitlenize ya da sosyal medya kanalına göre değişebiliyor. Bu reklam modelleri arasında en aktifi hiç kuşkusuz facebook, instagram gibi çok fazla kullanıcı barındıran modellerdir. Facebook reklam modeli çok fazla tercih edilen bir seçenektir. Bu kanal üzerinden sponsorlu reklam vermek için Facebook Business sayfasından yararlanabilirsiniz. Yapılan çalışma sayesinde hem doğru insanları bulabilir hem de onların dikkatini daha kolay şekilde çekebilirsiniz.

Twitter ise, markanın mesajının vermek istediği farkındalığı arttırmanızda yardımcı oluyor. Bunun içinde reklamlar sizin tweetlerinizin tanıtılma imkânını yaratıyor. İnstagram reklam modelinde de hedef kitleniz belirlendikten sonra yapılan paylaşımlar ile etkileşim düzeyinin arttırılması sağlanıyor.

Sosyal Medya Reklam Yönetimi

Sosyal medya reklam yönetimi bu alanda yapılacak çalışmalar açısından son derece önemlidir. her şeyden önemlisi profesyonel kişilerle çalışmak ve ne tür bir reklam ile insanlara ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekiyor. Hangi model üzerinden reklam yapılacağı paylaşılacak olan içerikler ve bu içeriklerin ne şekilde reklam barındıracağı üzerinde durulması gereken konulardır. Bu reklamlar tek başına sizlere çok iyi getiriler sağlamayacaktır. Aynı zamanda bunları destekleyen çalışmalar da yapılması gerekiyor. Reklam tasarımının niteliği, kişiler tarafından beğenilmesi, etkileşimin arttırılması ve her şeyden önemlisi marka bilinirliğini arttırmak büyük önem taşıyor.

Author

Write A Comment