Kullanmanız Gereken En İyi 14 Ücretsiz SEO Aracı | Yunus Korkmaz
Dijital Pazarlama

Kullanmanız Gereken En İyi 14 Ücretsiz SEO Aracı

SEO ile başlamak veya daha az yatırımla daha iyi sonuçlar elde etmek istiyorsanız, işte kullanabileceğiniz en iyi 14 ücretsiz SEO aracı.

1. Google Analytics 

Google Analytics , SEO konusunda herhangi bir dijital pazarlamacı için neredeyse vazgeçilmez olan paha biçilmez bir kaynaktır.

Site ziyaretleri, trafik kaynakları ve konum demografisi gibi web siteleri hakkında birçok kullanışlı veri sağlar.

Google Analytics’in ayrıntılı bilgileri sayesinde, dijital pazarlamacılar içerik stratejilerini değiştirebilir ve neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını bulabilirler.

Google analytics, her dijital pazarlamacının kullanması gereken en iyi ücretsiz SEO araçlarından biridir. Google ayrıca, PageSpeed ​​Insights , Anahtar Kelime Planlayıcı , Arama Konsolu ve Sayfalar gibi bir dizi başka kullanışlı araç sağlar .

2. Answer The Public

 

Answer The Public, içerik pazarlamacılarına, insanların online olarak sorduğu sorularla ilgili değerli veriler sağlayan bir araçtır.

Bir anahtar kelimeyi girdikten sonra, o anahtar kelimeye dayalı popüler sorgular getirir ve o anahtar kelimeyi ararken insanların kullandığı soru ve cümleleri içeren harika bir grafik oluşturur.

Bu veriler, içerik oluşturuculara potansiyel müşterilerin kaygıları ve istekleri hakkında bilgi verir ve bu ihtiyaçları karşılayan yüksek oranda hedeflenmiş içerik oluşturmalarını sağlar.

Kamuoyuna cevap, aynı zamanda bazı edatları kullanarak anahtar kelime önerileri sunar.

İnsanların tadını çıkaracakları ve paylaşma olasılıkları daha yüksek olacak daha iyi içerik oluşturmanıza yardımcı olabilecek mükemmel bir araştırma aracıdır.

3. MozBar

 

MozBar , Chrome tarayıcısıyla çalışan ücretsiz bir SEO araç çubuğudur. Web sayfalarındaki ve SERP’lerdeki gelişmiş metriklere kolay erişim sağlar.

MozBar ile herhangi bir sayfanın veya sitenin Sayfa ve Etki Alanı Yetkilisi puanlarına kolayca erişebilirsiniz .

Sayfa Analizi özelliği, herhangi bir sayfadaki öğeleri keşfetmenizi sağlar (örn. İşaretleme, sayfa başlığı, genel özellikler, bağlantı metrikleri).

Anahtar kelimeleri görüntülemekte olduğunuz sayfada bulabilir, bağlantıları vurgulayıp ayırt edebilir ve SERP’lerdeki farklı sitelerin bağlantı metriklerini karşılaştırabilirsiniz.

İnternette gezinirken ayrıntılı SEO araştırması yapmanız gerekiyorsa, MozBar, göz önünde bulundurulması gereken en iyi seçeneklerden biridir.

MozPro aboneliği ile Sayfa Optimizasyonu ve Anahtar Kelime Zorluğu gibi daha gelişmiş özelliklerin kilidini açabilirsiniz.

4. SEMrush

SEMrush, başka şeylerin yanı sıra, web’deki herhangi bir sayfanın hangi anahtar kelimelere göre sıralandığını bulmayı kolaylaştıran mükemmel bir anahtar kelime araştırma SEO aracıdır.

SERP’lerdeki konumu, trafiği yönlendirdikleri URL’ler ve son 12 aydaki trafik eğilimleri dahil olmak üzere bu anahtar kelimeler hakkında ayrıntılı bilgi sağlar.

Bu özellik dolu aracıyla, rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri sıraladığını kolayca bulabilir ve bu terimler ve ifadeler etrafında mükemmel içerik oluşturabilirsiniz.

SEMrush ayrıca çeşitli ücretli planlar ile daha fazla özellik ve sınırsız erişim sunuyor. Ucuz olmasalar da, premium özellikleri test etmek istiyorsanız 14 günlük ücretsiz bir denemeye başlayabilirsiniz.

5. Woorank

 

Woorank, sitenizin SEO’sunu geliştirmenize yardımcı olabilecek faydalı bilgiler sunan kullanışlı bir web sitesi analiz aracidir.

Siteniz için bir SEO puanı ve sitenizin SEO ile ilgili herhangi bir sorunu çözmek için atabileceğiniz adımları ana hatlarıyla gösterilebilecek bir “Kontrol Listesi” oluşturur.

Bu ücretsiz aracın bir diğer harika özelliği de sosyal paylaşım panosudur. Bu bölüm, popüler sosyal ağlardaki beğenilerin, payların, yorumların, geri bağlantıların ve yer imlerinin sayısı gibi sosyal ağ verilerini sağlar.

Woorank ayrıca, sayfalarınızın mobil cihazlarda nasıl oluşturduğu ve ne kadar hızlı yüklendikleri hakkında bilgi bulabileceğiniz harika bir mobil bölüme sahiptir.

6. Mobil Uyumluluk Testi

 

Google’ın arama algoritması , bir sitenin ne kadar mobil dostu olduğuna vurgu yapar.

Bu amaçla, Google’ın Mobil Uyumluluk Test aracı , sitenizin akıllı telefonlar ve tabletler için doğru şekilde optimize edilip edilmediğini belirlemenize yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Yalnızca sitenizin URL’sini yazdığınızda, web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını açıkça bildirecektir.

Bu araç ayrıca, sitenizin mobil kullanım kolaylığını nasıl geliştirebileceğiniz konusunda önerilerde bulunuyor.

Sayfa Yükleme Bilgisi özelliği, Google’ın belirli bir sayfadaki tüm kaynaklara düzgün bir şekilde erişip erişemediğini ve erişemezse ne yapılacağını bilmenizi sağlar.

7. Ubersuggest

 

Ubersuggest , sağladığınız bir anahtar kelimeyi temel alan anahtar kelime fikirleri için Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcı’dan veri topladığı basit bir anahtar kelime araştırma aracıdır.

Araç ayrıca, arama hacmi, TBM ve rekabet düzeyi dahil her anahtar kelime için kullanışlı veriler döndürür.

Ubersuggest’ın mükemmel bir özelliği, ilgilenmediğiniz anahtar kelimeleri arama sonuçlarından filtreleme yeteneğidir.

Son güncellenen sürüm olan Ubersuggest 3.0 ile artık URL’leri girebilir ve etki alanı metrikleri alabilirsiniz.

8. BROWSEO

 

BROWSEO , web sitenizin bir arama motoruna nasıl göründüğünü görmenizi sağlar.

Temelde, web sayfanızı herhangi bir stilden ayırır ve alttaki yapıyı gösterir. Bu, Google’ın botunun sitenizdeki önemli içeriğe erişmekte zorluk çekip çekmediğini çözmenize yardımcı olur.

Bu ücretsiz SEO aracının temiz bir özelliği SERP önizlemesidir. Bu, sitenizin arama sonuçlarında nasıl göründüğünün bir önizlemesini gösterir.

Başlıklarınızın ve meta açıklamalarınızın yeterince optimize edilip edilmediğini ve gerektiğinde değişiklik yapıp yapmadığını görebilirsiniz.

9. CanIRank

 

Adından da anlaşılacağı gibi, CanIRank , belirli bir anahtar kelime için arama motorlarının ilk sayfasında sıralama yapıp yapamayacağınızı öğrenmenize yardımcı olur.

Yalnızca anahtar kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğu konusunda veri sağlayan diğer araçların aksine, CanIRank size bir arama terimi için sıralama olasılığını bilmenizi sağlar ve anahtar kelimeleri nasıl daha iyi hedefleyeceğinize dair önerilerde bulunmak için AI kullanır.

CanIRank, daha iyi SEO ile sitenizin sıralamasını yükseltmek için mükemmel rekabet analizi verileri ve uygulanabilir adımlar sunar.

10. Keywords Everywhere

 

Keywords Every Where , aşağıdakiler için ücretsiz arama hacmi, TBM ve rekabet verileri sağladığı büyük siteler listesi nedeniyle kullanılması gereken bir anahtar kelime araştırma aracıdır:

  • Google arama
  • Google Trendleri
  • eBay
  • Halka Cevap Verin
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı
  • Bing
  • Etsy
  • Soovle
  • Google Arama Konsolu
  • Youtube
  • Ubersuggest
  • Görkemli
  • Google Analytics
  • Amazon
  • Anahtar Kelime İmkanı
  • Moz Açık Site Gezgini

Tamamen ücretsiz olduğunu söylemiş miydim?

Ve bu Chrome ve Firefox için mevcut ?

11. Check My Links

Check My Links , web sayfanızda gezinecek ve sayfadaki her bağlantının durum kodunu – kopuk bağlantılar dahil – belirleyecek şık bir Chrome Uzantısıdır.

Her durum kodu koyu yeşil renkte dönen 200 durum kodu, yeşil renkte 300 durum kodu ve kırmızı renkte dönen 400 durum kodu ile renklendirilmiştir.

Belirlendikten sonra, tüm kötü linkleri tek bir tıklamayla panoya kopyalayabilirsiniz.

12. Google SERP Preview Tool

Karakterleri saymak

Karakter sayımı, meta açıklamasını ve başlık etiketi uzunluğunu değerlendirmede uzun süredir devam eden bir yaklaşım olsa da, gerçekte Google, meta başlığını ve açıklamasını karakter sayısında saymamaktadır. Bunun yerine piksel kullanır.

Google SERP Preview Tool karakter sayısı ve üç nokta ile kesilmiş değil meta etiketleri oluştururken olmak için piksel sayısını hem sağlayacaktır – (…) tarafından temsil etti.

13. Yönlendirme Yolu

Yönlendirme Yolu

Yönlendirme Yolu Chrome uzantısı bayrağı 301, 302, 404 olacak ve 500 HTTP Durum Kodları.

Ek olarak, meta ve JavaScript yönlendirmeleri gibi istemci tarafı yönlendirmeleri de, yönlendirilen herhangi bir sorunun derhal çözülebilmesi için işaretlenecektir.

Sunucu tipleri ve önbellek başlıkları gibi HTTP Başlıkları ile sunucu IP adresi de bir düğmeye tıklanarak görüntülenebilir.

Ayrıca, tüm bu detayların kolayca paylaşılması veya teknik denetim belgesine eklenmesi için panonuza kopyalanabilir.

14. Google Arama Konsolu

Google Arama Konsolu

Son fakat kesinlikle en az değil, bu liste Google Arama Konsolu’ndan bahsetmeden tamamlanmış sayılmaz .

Verilerin Google’dan gelmesinin yanı sıra, Google Arama Konsolu aşağıdakilerle ilgili görüşler bakımından zengindir:

  • Anahtar kelime ve URL performansı.
  • Endeksleme sorunları
  • Mobil kullanılabilirlik.
  • Site haritası durumu.
  • Ve daha fazlası!
Yazıya oy verin
[Toplam Oy: 0 Genel Oy: 0]

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı