Google AdWords yani Google Ads, Google üzerinden yapılan arama sonuçlarında iş ortağı olan siteler üzerinden ya da YouTube aracılığı ile reklamlarınızı hedef kitlelerinize ulaştırabileceğiniz bir online pazarlama yöntemidir. İnternet reklam sektöründe Google Ads en fazla bütçenin ayrıldığı alandır. Bu reklamlar 2000 yılından bu yana faaliyet gösteriyor ve günümüzde ise yaklaşık olarak 1 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Bu sistem ile işletmenizde bulunan ürünlerin ve hizmetlerin çok daha kolay şekilde tanıtılmasını sağlayabilir ve bu alanda araştırma yapan insanlara çok rahat şekilde ulaşabilirsiniz.

Google Ads Nasıl Çalışıyor?

Google Ads reklamları hem küçük hem orta hem de büyük şirketlere hizmet veren bir sistemdir. Bu sisteme dâhil olduğunuz takdirde hedef kitlelerinizin yaptığı arama sonuçlarında sizleri daha rahat bulmalarını sağlayabiliyorsunuz. Belirlediğiniz anahtar kelime kalıpları ile Google Search alanında reklamlarınızı göstermeniz oldukça kolaydır. Bununla birlikte Google ile anlaşmalı web siteleri üzerinden de bu reklamların görsel olarak hedef kitlenize ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Daha da önemlisi sayfa ziyaretinde bulunan ziyaretçileri remarketing uygulaması sayesinde çok daha düşük maliyetler ile hedefleme yapma imkânınız var. Bu da sizlere yeni bir hedef kitle kazandırma imkânı sunacaktır.

Google Ads Sistemine Nasıl Dâhil Olabilirsiniz?

Google Ads sistemine dâhil olabilmek için ilk olarak işletmenizin diğer rakip olan firmalar karşısında neden tercih edilmesini gerektiğinin kararını vermeniz gerekiyor. Bu sistem global bir sistemdir ve burada milyonlarca firma sizinle aynı kulvarda yarışıyor. Bu nedenle de öncelikle sizin bu alanda bulunabilmeniz için çeşitli kriterleri de yerine getirmiş olmanız gerekiyor.

Google Ads Kullanımında Önemli Detaylar

AdWords reklamlarını kullanmak için dikkat etmeniz gereken birtakım önemli detaylar vardır. Bu detaylar:
• Bu alanda uygun bir bütçe belirleyin.
• Doğru anahtar kelimeler kullanmaya özen gösterin.
• Varış sayfalarının önemini göz ardı etmeyin.
• Arama ve görüntülü reklam ağlarına önem verin.
• Daha fazla hedef kitle belirleyin.
Bunların yanında arama terimleri raporlarından yararlanmayı ihmal etmeyin. Sonuçların takibine dikkat edin ve yer hedeflemeyi de mutlaka kullanın. Bunlar Google Ads kullanımında dikkat edilecek en önemli detaylardır.

Google Ads Hedefler Neden Önemli?

Hedef belirlemek Google Ads kampanyalarında sizlere önemli bir yol gösterici olacaktır. Size rehber olabilecek bu hedefleri belirlerken çeşitli kriterleri göz önünde bulundurmalısınız. Bu hedefler sizlerin elde etmek istediğiniz sonuçlara uygun hedefler olmalıdır. Hedef seçimini yaptıktan sonra ulaşmak istediğiniz sonuçlar için sizlere yardımcı olacak önerileri görme imkânı elde edebilirsiniz.

Google Ads Reklamlarının Avantajları

Dijital ortamda reklam çalışması yapmak bir firma ya da web site açısından oldukça önemlidir. Birçok insanın artık işlerini sanal ortamlardan yürütmeye başlaması firmaları harekete geçiriyor. Google Ads reklamları ile çok fazla avantaj elde etmek mümkün hale geliyor. Her şeyden önemlisi bu reklamlar son derece ölçülebilir çalışmalardır. Bu reklam türleri oldukça esnek bir yapıya sahiptir. Faydaları da esnekliği ile tamamen doğru orantılıdır ve sizlere çok geniş bir seçenek sunuyor. Birçok farklı çalışmaya göre daha hızlıdır ve kullanıcılara daha çabuk gösterilebiliyor. Kolay çalışmalardır ve dijital ajanslar bu konuda profesyonel şekilde destek sunarak işletmeniz için en uygun çözümü ortaya koyabiliyorlar. Firmanızın pazarlama tekniklerini tamamlama açısından oldukça idealdir. Tüm bunların yanında rakiplerinizin de bu reklam çalışmalarını yaptığını ve Google Ads’yi kullandığını unutmayın. Rakiplerinizden önde olmak ve hedef kitlenizi daha iyi çekmek istiyorsanız dijital çağa ayak uydurmaya önem vermelisiniz.

Author

Write A Comment